Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum
Kultea














Vásárolunk – Eladó az egész világ
időszaki kiállítás
2013-09-23 - 2013-11-01


Mindennapjainkhoz hozzátartozik, hogy adunk-veszünk, beszerzünk, vételezünk, shoppingolunk. Újonnan vagy használtan, online vagy személyesen, alkuval vagy anélkül.

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium diákjaival közösen készített kiállításunk a vásárlás különféle személyes aspektusait mutatja be a fiatalok szemszögéből. Kérdéseket vetnek fel, véleményt formálnak, humorizálnak, de mindenhol bemutatják az emberit.

Az MKVM és a Múzeumok és Látogatók Alapítvány közös kiállítása a CETAID (Közösségi kiállítások mint a felnőttek önfejlesztésének eszközei) projekt keretében.

A kiállítás mindenki számára INGYENESEN látogatható.

A Múzeumok Őszi Fesztiválja alatt rendszeres vezetéseken is találkozhatnak az alkotókkal:

2013. október 4. 16:00 - 17:00
2013. október 11. 16:00 - 17:00
2013. október 18. 16:00 - 17:00
2013. október 25. 16:00 - 17:00

 

Az alábbiakban egy rövid interjút olvashatnak az alkotókkal, Labus Lilivel, Kun Biankával és Verhás Georginával.

Miért vállalkoztatok az együttműködésre?

Az osztályfőnökünk hívta fel a figyelmünket erre a lehetőségre. Úgy gondoltunk, hogy egyrészt szívesen vennénk részt ilyesfajta munkában, mivel többen művészeti pályára készülünk az AKG után, és ez a lehetőség szorosan kapcsolódik az érdeklődési körünkhöz. Másrészt idén egyébként is az az utolsó évi projektünk, hogy végigkövessük egy kiállítás szervezésének a menetét, és ez a feladat lehetőséget biztosít arra is, hogy mi magunk szervezzük meg saját kiállításunkat.

Mi az, amit számotokra hasznosnak láttok a közös projektben?

Sokkal több szabadságot kaptunk, mintha csak kívülről figyelnénk egy szervezői tevékenységet. Egyébként is rengeteg lehetőségünk volt már együttműködni másokkal, de talán ez a legkomolyabb feladat. Valamint kiváló alkalom arra, hogy megtapasztaljuk a csapatmunkát, nem csak ismerős közösségen belül, hanem azon kívül is. Emellett felemelő érzés, hogy egy külön szerv, egy múzeum, bizalmát adva felkínál egy ilyen lehetőséget, hogy megmutathassunk véleményünket a nagyközönségnek egy adott témával kapcsolatban.

Milyen kihívásoknak néztetek elébe a felkéréskor?

Egyrészt az idővel, mivel alig egy hónapunk volt arra, hogy sikerüljön a koncepciónkat felépíteni egy olyan szintre, hogy másoknak is egyértelmű, kellemes, és elgondolkodtató legyen. Emellett nagyon sok szervezéssel jár egy ilyen feladat, és másoktól is függtünk, például azoktól, akiknek a munkáit megmutatjuk a sajátunkon kívül – hogy időben a kezünkbe adják műveiket. Valamint a tér felépítése volt még nagy falat számunkra.

Mi volt a kiállítás koncepciója?

A koncepciónk lényege az, hogy bemutassuk a korosztályunk véleményét a vásárlásról, illetve felhívjuk a közönség figyelmét arra, hogy a tudatos vásárlás kiemelkedően fontos szerepet kellene, hogy játsszon életünkben. Olyan kiállítást igyekeztünk összeállítani, amiben mindenki felismerheti önmagát, megdöbbenhet néhány puszta tényen, és ha kilép a teremből, tovább gondolkozzon az üzenetünkön.




Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum
1036 Budapest, 
Korona tér 1.
(volt Dugovics Titusz tér)
Tel.:375-62-49
Fax.:269-54-28
e-mail: mkvm@iif.hu

Megközelíthető a 206-os és a 86-os busszal (Kiscelli u.), az 1-es villamossal és az 5-ös hévvel (Szentlélek tér)




Fenntartó intézmény: