Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum
Kultea














Utazó kiállításaink
ajánlatunk múzeumoknak és kiállítótereknek
2017-01-01 - 2017-12-31


Múzeumoknak és kiállítótereknek ajánljuk korábbi időszaki kiállításainkat.

A szépség és a reklám – A női ideál alakulása a 20. század első felében című időszaki kiállítás

A tárlat egyrészt a múzeum gazdag reklámgyűjteményét tematikus kiállítás sorozat keretében ismertető első bemutató, másrészt témájából adódóan a korábbi divat kiállításunk („Fardagály” és „kámvás rokolya”) folytatása.
Az öt évtizedet bemutató divat és reklámtörténeti kiállítás a nők reklámozásban betöltött szerepét szemlélteti a múzeumban őrzött reklámhordozókkal és különböző tárgyakkal, mivel ezeken rendkívül jól nyomon követhető a női divat és ideál változása. A tárlat gerincét a korabeli plakátok jelentik, ezeket aprónyomtatványokkal, árucsomagolásokkal, árjegyzékekkel, reklámtárgyakkal egészítettük ki. Ezek mellett természetesen egy-egy jellemző ruhadarabot, viseletet is megtekinthet a látogató.
A kiállítás nem csak a divat, hanem a női ideál alakulását is bemutatja, tehát jól kirajzolódik, hogy a két világháború, az emancipációs törekvések, a fotóplakát, a mozi és a sztár színésznők megjelenése hogyan csapódtak le a viselet és a női szerepek változásában.
A kiállítás öt jól elkülöníthető részből áll. Minden évtizedhez plakátok, aprónyomtatványokat tartalmazó tablók, kisebb tárgyak és ruhadarabok tartoznak. A kiállításon bemutatunk egy komplett női viseletet, melyhez bábut és körüljárható üveges tárlót az MKVM biztosít.
Ideális esetben az anyagot kölcsönvevő múzeum biztosítja a szükséges tárlókat. 3 db nagyobb vitrint (kb. 1 m magas tér kialakítható legyen benne) és 3 db kisebb, fekvő vitrint (dokumentumoknak) igényel a kiállítás. Természetesen mindig az adott múzeumban rendelkezésre álló installációkhoz igyekszünk igazodni.
Azokat a divatlapokat és reklámhordozókat, melyek kimaradtak a kiállításból számítógépes diavetítés formájában tanulmányozhatják a látogatók. Ha a kölcsönvevő múzeumnak módjában áll, akkor TV- vagy érintőképernyőt biztosíthat ehhez.
A tárlat installációjának domináns része a terem felső részén körbefutó fríz. Ezek különböző méretű PVC lapra kasírozott matricák. Érdemes ezekből lehetőség szerint minél többet felhasználni.
A kiállítás helyigénye: 80 m², de szűkíthető, illetve helyi anyaggal kiegészítve bővíthető is.

Információ:
Kulich Julianna
muzeológus
Tel.: 06-1/375-6249 /109-es mellék/
E-mail: kulich.julia.mkvm@gmail.com

 

  

 

 

 

 

 




Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum
1036 Budapest, 
Korona tér 1.
(volt Dugovics Titusz tér)
Tel.:375-62-49
Fax.:269-54-28
e-mail: mkvm@iif.hu

Megközelíthető a 206-os és a 86-os busszal (Kiscelli u.), az 1-es villamossal és az 5-ös hévvel (Szentlélek tér)




Fenntartó intézmény: